Alla inlägg under mars 2009

Av jozzan - 31 mars 2009 12:28

Har varit till BVC idag, Olliver fick sina första vaccinations sprutor. Gick riktigt bra barnmorskan var n'ästan lite förvånad hur snäll han var och sticka =)

Fick ju ta oss både en promenad dit och hem, fåården tyckte inte att det var nödvändigt att gå igenom besiktningen i fredas, var knappt så Johan fick köra hem den. Tydligen så är det hål i ena bromsröret så finns inte så mycket broms plus att 2 till var dåliga.

Lite jobbigt ändå å bara ha en bil, fast jag bara går hemma så är man ju iväg till stan ibland behöver åka på affären osv men men bara å gilla läget och hoppas på att pappa kan laga den i helgen el nått.


Iaf när vi kom hem så trodde ju jag att Olliver skulle sova så snällt i vagnen så jag skulle hinna mocka och fixa klart i stallet, men det tyckte då inte han. Han vaknade väl med ca 1-2 minuters mellanrum då hade han spottat ut nappen som han promt skulle ha igen, men men tog mej igenom mockningen och allt han fick ligga å skricka lite när jag var upp på höskullen, skyndade mej ganska mycket för jag tänkte att han kanske var hungrig men sen när jag var klar och drar in han i huset då somnar han då. Så nu ligger han lungt och sover så jag har hunnit städa undan lite och startat en maskin och tänt en brasa.


Nu sitter jag och väntar på att kaffet ska bli klart, blir grymt kaffe sugen av å ut och gå, sen skulle Ann komma förbi oxå hon borde sitta på bussen på väg ut nu.


Sitter även och håller tummarna för ett nytt extra jobb som kanske kan leda till vik ja vem vet. skulle kunna tänka mej och gå ut och jobba lite extra på helgerna nu, inte helt fel med lite mer pengar i plånboken heller, det behövs verkligen nu. Vi får se hur det blir, annars får jag väl ringa till kommunen och säga att jag kan börja jobba lite extra igen.

I sommar ska jag då ut och jobba då blir det Johan som får gå hemma och ha det bra ett par månader så får se vart det blir...

Av jozzan - 30 mars 2009 14:45

Det är tur att djuren verkligen uppskattar det man gör för dom el inte.

Var ut och gick med Inge när vi kom tebax hem släppte jag in han och gick ut och mockade, när jag kommer in sen luktar det skit illa så jag tänkte om nån kräkts el tömt analsäckarna men inte då har den lilla j***ln varit upp och dragit fram en ihop knyten blöjpåse *mad* så hela halen uppe är det fullt i itur tuggade kiss och bajsblöjor. Den äckligaste blöjan har han tagit ner och ätit upp och dragit sönder på en av sina bäddar =( så är det nån som vill ha en hund så är han f*n gratis idag. 

Av jozzan - 29 mars 2009 23:29

Gårdagen var riktigt lyckad, hade en skit kul kväll igår =) blev kanske lite mycket innan för västen, men jag behövde iaf inte krama toan på natten som någon annan fick göra =)


Idag har jag varit något seg men det var det lätt värt.

Var och hälsade på farmor och farfar idag oxå, blev lite fika med farmors underbara bullar ingen slår hennes bullar, och dom blev glad över att få träffa oss fast framför allt Olliver.



Av jozzan - 28 mars 2009 13:44

Satan i gatan vad med kläder jag fick alltså.

Blev ca 2 och en halv maskin, så nu har jag ett stort I-landsproblem vad för kläder ska Olliver ha på sej idag????el dagens outfit är påkläd redan med imorron och nästa dag?? =)


Nu sitter jag här och fördriver tiden sitter med svart färg i håret ölen står på kylning, som om ett par timmar bär det av in till stan till Ann sen får vi se hur denna kväll slutar =)


Magen börjar kurra den med kanske ska ta nånting att äta, men orka laga mat, hästarna ska få lunch dom snart iaf, tänk vad lätt om man var en häst allt är färdigt där behövs det inte planeras och lagas iordning, men å anndra sidan blir det kanske tråkigt i längden med samma mat jämt =)

Av jozzan - 27 mars 2009 10:47

Nu har mitt klädpaket kommit el mitt och mitt det är ju till Olliver =)

ska bara ta och utfodra hundarna så ska vi ta och paka in oss i bilen och hämta det =)


Imorse fick jag iaf en väl förtjänt sovmorgon, Olliver sov till halv tio så det var riktigt skönt, behöver få sova lite ibland.


Imorron blir det party, blir utgång med Ann och Vickan får se hur den kvällen slutar, över ett år sedan nu sen jag var ut sist. men men får ta det lite lungt, Ska ut i skaplig tid på söndan då ska vi åka och hälsa på min farmor och farfar och visa upp lilla underverket =)

Av jozzan - 25 mars 2009 15:00

Fin väder idag, har varit ut på en promenad nu med Billy i det sköna vädret.

Nu kan det väl fortsätta med sol och plusgrader, vill inte ha någon mer snö nu.


Olliver ligger iaf fortfarande och sover så det är skönt, skulle oxå vilja sova då Olliver tyckte att vi skulle gå upp kl 7 imorse, det tyckte inte jag men hade tydligen inte så mycket att säga till om där =)


Nu ska jag gå och göra mej en kopp kaffe och sedan sätta mej ner och försöka hitta energi, skulle behöva rida Lindus ikväll, ja det lär ju visa sej får ju även se när Johan kommer hem ikväll.

Pappa ska byta bromsar på Forden idag så får se om den är klar tills Johan slutar.

Av jozzan - 24 mars 2009 10:23

Sitter här och fördriver tiden, ska snart bege mej till stan.

Ska åka och hälsa på Vickan idag, sen har jag lite ärenden oxå ska införskaffa regnskydd till vagnen, en tröja till mej måste ha något nytt känner jag och sedan ska vi ju även ut i helgen.

sen är det bara lite smått och gott som ska köpas.


Kanske ska ta och klä på Olliver nu och rasta hundarna, och mata hästarna innan jag åker =)

Av jozzan - 23 mars 2009 22:24

Råkade snubbla över en aktion på Tradera ett stort klädpaket med över 100 plagg spm jag även vann för 160 kr. Det var inte dåligt... återstår väl bara och se om vi hinner använda alla kläder =)

Jag som var ute och kollade lite bara skulle ha en el två pjamasar =)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards