Alla inlägg den 6 mars 2009

Av jozzan - 6 mars 2009 22:47

Då är man hemkommen från staden. Var skönt att komma iväg en sväng och få surra ur sej lite =) jag umgås ju inte lika mycket med folk nu när man bor ute i skogen som när man bodde inne i stan är ju en bit och åka.

Nu är då iaf hästarna inne och utfodrade, hundarna rastade, elden sprakar i kaminen och Olliver sover i vagnen =) vilket han inte brukar göra på kvällarna, men han har kommit in i en rolig period då han har kommit på att man kan faktiskt kämpa emot sömnen på dagarna och vara vaken läääänge, vilket innebär att han är helt slut på kvällen och sover som en klubbad säl.


Hundarna fick varsit märgben nu när jag kom hem och det var populärt kan jag lova =) Billy sprang upp till sin bäd och ligger där och gnager hör hur det dunsar lite i golvet då och då, Inge han ligger här inne i datarummet och gnager för glata livet, men vet ju aldrig om nån kommer och försöker ta benet =) vilket jag kommer göra innan jag går och lägger mej annars har jag nog 2 hundar som har legat och gnagt hela natten och är väldigt risiga i kistan imorron =)

Av jozzan - 6 mars 2009 10:46

Det var den morronen det. Är ett par moment som ska utföras på morronen när man är själv.Hundarna ska rastas, hästarna ska matas. hästarna ska ut, eldas och mitt upp i alltihop ska man ta hand om Olliver som inte alls tyckte att hans kulle sova imorse när jag var ute i stallet.

Sen kom ju även sotaren som jag helt hade glömt bort och jag som hade startat en brasa, det blev bara sotning av skorstenen idag.


Kan då inte tro att Billy är 9 år iaf, han sätter då Inge på plats, det bara tjongar i golvet uppe nu då dom leker, är matdags =)


Olliver ligger då och sover i vagnen nu och jag hoppas han gör det en stund till så jag får dricka kaffe i fred för engångsskull =)

ska försöka hinna med en dusch oxå.

I eftermidda blir det en tripp in till stan då detska käkas lite mat och surra en massa skit =)


Nä kanske ska ta och mata odjuren så det blir lite lungt här hemma =)


Billy och Inge för ett år sedan.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5 6
7
8
9 10 11 12 13
14
15
16 17 18 19
20
21 22
23 24 25
26
27 28 29
30 31
<<<
Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards